Mittwoch, 21. September 2016

CGM 800, 211 R: LEHREN FÜR ORDENSLEUTE

...umb alles daz er vermag darum soll ain mensch umb daz himelreich geben alles daz er hat daz ist sein aigen willen so hatt er alle ding aufgeben und hat sich und alle ding lassen auf daz spricht ANSHELMUS daz ist dy aller vollkumnest und freyist gehorsam der menschlichen natur so sy iren willen dem willen gocz williglichen unttertan machen und dann den genomen guette willen an als pezwinge mit williger freihait mit wercken volpringt von dem thuet SAND BERNHART ain frag ob ettwer käm und opffert land und leb (lieb?) ob got ain genügen daran hiet (?) zw dem spricht er nayn wann daz opffer wer als an im selber clains lobs wert aber wer got seinen aigen willen opffert der ist rechtu(=v?)ertig an geistlichen leben und mag untter dem joch söllicher gehorsam an aller irung zw himel chomen und we sein aigenwill lät der soll auch lassen pöse begier auß der all pöß wegir (?) wachssen wann ye nähentter unser heilig väter mit irem rainen leben zw himel kumen ye (?)gerner sy wider zw dem trost der natur kerten (?) und wann sy ettwann von irem guetten willen auß anfechtung trungen (?) wurden so cherte sy als pald wider (?) in sich selber ynn (und?) peinigte den der sy in sündt pringen wolt wann dem teuffel tuet unser auff(st?)en wirser (?) dann sein aigne pein darumb wer wider sein gelüb sein aigen willen wider umb angreifft den er vor offenlich hat aufgeben der wirt gleich aim einemer ains frömden guecz wann ir ist vill und der wellt in die clöster komen die vetter der pösen sind schuldig pliben und sind untter dn unschuldigen in sünd gevallen und söllich werden dem geleich die im mer sind hin kumen und sind im scheff verdorben.
---
zw: sprich zu
einemer=Einnehmer (bei uns im Dorf (Hofheim im Ried), wo ich 1959 geboren wurde, gab es den "Einnehmer", im Dialekt: " de Oinemma"; dieser Mensch nahm all die Felle der armen Hasen, die erlegt worden waren, gegen Geld an und präparierte sie; entsprechend roch es in seinem ganzen Haus; selbst sein Sohn stank nach dem Präparierungsmittel! Die ganze Familie war widerlich. Ich hatte jedenfall null Sympathie für die, dafür aber umso größere für die Hasen!)
R.F.
---

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen